De tweede bestemming: Venetië

13 februari 2017 - Venetië, Italië

Dag 2: Maandag 13 februari
Om ​6:30 uur werden we gewekt door de wekdienst. Na het klaar maken zijn we met z'n alle gaan ontbijten. Om 08.00 uur hebben we de koffers in de bus geladen en zijn we vertrokken vanuit Innsbruck richting onze tweede stop, Venetië.
Rond de klok van 14.00 uur kwamen we aan in Venetië. We zijn toen met de hele groep het centrum van Venetië in gelopen richting de Piazza di San Marco, ook wel beter bekend als het San Marcoplein. Op het San Marcoplein zie je al gelijk heel veel  bezienswaardigheden zoals de Basilica di san Marco, de Campanile di San Marco, de Procuratie Vecchie en de Torre dell'Orologio. Toen we voorbij de Campanile di San Marco liepen zagen wij Dogenpaleis (Palazzo Ducale). Na dat we een aantal bezienswaardigheden bezocht hadden kregen we vanaf 15.30 vrije tijd en konden we zelf Venetië ontdekken. Na een hele middag shoppen en wandelen door de smalle straten van Venetië zijn we bij een pizzeria gaan eten. Rond 20:45 uur hebben we ons verzameld op het San Marcoplein en hebben we de Vaporreto (een bus boot op het water) genomen richting de plek waar de bus stond. Vanuit hier zijn we richting ons tweede hotel gereden, hotel Venezia.