De vijfde bestemming: Rome

16 februari 2017 - Rome, Italië

Dag 5: Donderdag 16 februari

's Ochtends verliep zoals alle andere ochtenden, behalve dat we dit keer niet in de bus hoefden te stappen! Na het verzamelen van alle reisgenoten begonnen we aan een wandeling naar het Colosseum: onze eerste bezienswaardigheid in de prachtige stad Rome. We hebben even moeten wachten voordat we binnen konden, maar dat was het helemaal waard. Het Colosseum is echt heel erg mooi. We hebben hier even wat rondgewandeld en een hoop foto's gemaakt, voordat we de rest van de reisgroep tegenkwamen bij de uitgang.
Vervolgens zijn we naar een oud deel in Rome gegaan. Ik denk dat ik dit persoonlijk het mooiste vond van de hele reis. Hier, in dit "park" zag je namelijk echt ancient Rome. Ik heb heel veel foto's gemaakt, die onder dit artikel in ons fotoalbum te zien zijn. We hebben hier per groep rondgewandeld en zijn zo een stuk door Rome geweest.
Aan het eind van de wandeling kwamen we uit bij de Trevi fontein, waar ik uiteraard even een muntje in heb gegooid. Vanaf hier kregen we ook vrije tijd. We hebben even lekker geluncht.
Daarna zijn we verder gegaan met de gezamenlijke wandeling. Zo kwamen we bij het Pantheon, die we ook even van binnen bekeken hebben. Dit was uiteraard ook prachtig. Ook kwamen we uit bij de Spaanse trappen, waar we ook even overheen zijn gegaan. De wandeling stopte bij Piazza Navona.
Met deze wandeling zijn we ook weer een schat aan informatie aan Rome en haar bezienswaardigheden rijker!
Vanaf het Piazza Navona kregen we weer vrije tijd. Omdat we al zeer mooie bezienswaardigheden en plekken hebben bezocht, besluiten we om even wat winkels van binnen te bekijken :).
Toen werd het al gauw donker en waren we moe gewandeld, waardoor we besloten naar het hotel te wandelen. Voor de zekerheid gebruikten we de navigatie, maar we waren niet helemaal goed gelopen. Op een gegeven moment zijn we toch nog bij het hotel terecht gekomen, waar we het nog gezellig hadden gemaakt op de kamer.