De vierde bestemming: Vaticaanstad

15 februari 2017 - Rome, Italië

Dag 4: Woensdag 15 februari

We werden wakker in het mooie hotel in Florence na de wekdienst. Net zoals de andere ochtenden hebben we ons klaargemaakt en ontbeten, voordat we de bus weer in stapten.
Na de rit van Florence naar Vaticaanstad kwamen we aan. We zijn een paar uurtjes in Vaticaanstad geweest. We gingen samen met de hele reisgroep naar het Sint Pietersplein en hebben de Sint Pieters-basiliek bezocht. Die was ontzettend groot en mooi. Zeker eens de moeite waard om te bezoeken. Na het gezamenlijke bezoek kregen we weer vrije tijd. We zijn met een groepje wat gaan wandelen en zijn op tijd weer naar de bus gegaan. Vaticaanstad is zeker een bezoekje waard, maar op de basiliek en het plein na was er niet veel te bezoeken. Bij de bus voegden zich al snel de andere groepjes bij ons.
In de bus kregen we ook een klein hangertje, die gezegend was door de paus. Iedereen kreeg zo'n hangertje namens de docent. Dit vond ik een erg mooi gebaar!
Vervolgens reden we naar ons hotel in Rome, waar ik mijn taak, samen met een reisgenoot, van deze reis had: de kamerindeling en de check-in verzorgen.
Toen iedereen de sleutels had, kregen we even tijd om ons te verfrissen. We gingen namelijk gezamenlijk uiteten. Het restaurant was een stukje lopen, maar we hebben wel lekker gegeten. Daarna kreeg je nog vrije tijd, maar wij zijn al terug gegaan naar het hotel waar we het gezellig hebben gemaakt op de kamer.