De derde bestemming: Florence

14 februari 2017 - Florence, Italië

Dag 3: Dinsdag 14 februari

Na het wakker worden van de wekdienst, klaarmaken en ontbijten, klommen we allemaal weer in de bus voor onze volgende bestemming: Florence.
We kwamen rond 14 uur aan, maar moesten een hele tijd wachten omdat er iets mis was gegaan met de voorbereidingen. We konden namelijk de stad niet in met onze touringcar, omdat er een handtekening van de directrice ontbrak. Deze was wel nodig en deze regel was nieuw ingevoerd.
Na het wachten konden we eindelijk de stad binnen en gingen we naar het hotel. Na het inchecken en de koffers op het de kamers gezet te hebben, verzamelden we voor het hotel. We gingen snel de stad in, omdat we al flink wat tijd hadden verloren.
We begonnen met een stadswandeling in groepjes. Zo bezochten we het Baptisterium, de kathedraal van Florence, Ponte Vecchio, Piazzale Michelangelo, en nog veel meer. Ook stopten we bij "het bronzen zwijntje". We kregen veel interessante informatie over deze prachtige bezienswaardigheden.
Na deze stadswandeling kregen we vrije tijd. We zijn met een groepje gaan wandelen door de stad, hebben zelf nog wat bezienswaardigheden bekeken, zijn daarna wat gaan winkelen en hebben lekker gegeten.
Rond het begin van de avond verzamelden we bij Ponte Vecchio. We gingen namelijk met z'n allen een flink stuk wandelen en klimmen. We gingen naar een prachtig panorama uitzicht, waardoor we konden uitkijken over het prachtige Florence. Florence by night, want het was al helemaal donker geworden en de lichten van de straatlantaarns en gebouwen brandden. Dit leverde een hoop prachtige foto's op, die - samen met de andere foto's die gemaakt zijn deze dag - onder dit artikel bekeken kunnen worden.
Vervolgens kregen we weer vrije tijd. We zijn naar beneden geklommen en hebben met een groepje een restaurant gezocht waar we lekker hebben gegeten. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl