2 bestemmingen in een dag: Lucca en Pisa

17 februari 2017 - Lucca, Italië

Dag 6: Vrijdag 17 februari

Deze dag vertrokken we om 09:00 uur op weg naar onze eerste bestemming van die dag, Lucca. Rond 14:30 kwamen we aan in Lucca.
Leuk om te weten is dat Lucca een middelgrote stad is in het noordwestelijke deel van Toscane. Het is de hoofdstad en de grootste van de provincie Lucca. Het is een oude stad die al ver voor Christus is gesticht. Het stratenplan en de verschillende bezienswaardigheden in Lucca zorgen ervoor dat er veel overeenkomsten te vinden zijn met nabij gelegen Florence. Lucca wordt daarom ook wel eens gezien als het kleinere broertje van Florence. Bijzonder is dat zo goed als alle bezienswaardigheden in Lucca te vinden zijn binnen de oude stadsmuren. De stad is altijd omringt geweest met stadsmuren. Al in de tweede eeuw was er een omwalling rond de stad.
​We hebben zelf kennis mogen maken met deze stad en hebben ongeveer 1,5 uur hier rond gelopen.
​Rond 16:00 uur zijn we vertrokken naar onze tweede bestemming namelijk Pisa. In Pisa hebben we natuurlijk de scheve toren van Pisa bezocht en de Duomo di Santa Maria Assunta​ die naast de scheve toren staat. Het plein waarop de scheve toren van Pisa, de Dom en de doopkapel staan wordt ook wel Piazza del Duomo, oftewel Piazza dei Miracoli genoemd.
​Na het maken van een aantal foto's hebben we in Pisa afscheid genomen van de lvd leerlingen en zijn wij doorgereden naar Sarzana. In Sarzana hadden wij ons hotel en gingen we overnachten omdat wij de volgende dag nog een laatste bestemming gingen bezoeken namelijk Milaan.
​Als afsluiting hebben wij met onze groep gezamenlijk in de avond gegeten.